Communiceren over je politieke werk is een must voor politici. Het schiet er nog al eens bij in om posts te maken voor sociale media of een relatie op te bouwen met een journalist. Waar heb je het over in je communicatie? Wat is je doel nu echt met communicatie en voor wie is je boodschap bedoeld?

Als politicus communiceer je altijd. Je vergadert in het openbaar, je voert gesprekken in het dagelijks leven en je beheert waarschijnlijk een sociale mediakanaal. Alles wat je zegt en doet kan dus worden gehoord en worden gerelateerd aan jouw politieke boodschap. Soms ben je daarom extra voorzichtig of juist extra uitgesproken. 

In deze workshop leer je je politieke communicatie voor te bereiden. 

We richten ons in de workshop op een fictief raadstuk dat geagendeerd staat, of op een doel dat je wilt bereiken. Je leert hoe je je centrale boodschap opbouwt. Ik ga ervan uit dat je je visie goed voor ogen hebt en dat het ingenomen principestandpunt ook al vaststaat. 

De workshop

In de workshop werk je aan je kernboodschap. Je ontdekt wat je eigenlijk echt wil uitdragen met je standpunt. En voor wie het belangrijk is. Je werkt vanuit je eigen politieke positie en met je eigen doel. Ik help je om jouw bedoeling te koppelen aan de beleving van je doelgroep. Na de workshop heb je een onderbouwde kernboodschap waarmee je de basis hebt gelegd voor jouw communicatie. 

Het werkblad dat je hiervoor kunt gebruiken krijg je kado. 

Voor raadsleden, kandidaat-raadsleden, fractie-assistenten, -medewerkers, -vertegenwoordigers, commissieleden, burgerleden, burgerraadsleden. Je mag meer leden van je fractie inschrijven en meenemen.

De training staat nadrukkelijk ook open voor griffiers en hun medewerkers om hun raadsleden te kunnen adviseren.


Praktische informatie

Tijd: 1 uur

Datum: kijk in de agenda

Kosten: 50 euro alles inclusief

Locatie: via Teams

Aantal deelnemers: maximaal 10

Aanmelden