Communiceren over je politieke werk is een must voor politici. Het maken van een goed persbericht is geen sinecure, ook niet als je het gewoon zelf in de sociale media plaatst. Je wilt dat het gelezen wordt. Hoe zorg je dat je kernboodschap overkomt? Dat de journalist of lezer nieuwsgierig wordt? 

Als politicus communiceer je altijd. Je vergadert in het openbaar, je voert gesprekken in het dagelijks leven en je beheert waarschijnlijk een sociale mediakanaal. Schriftelijke communicatie moet kernachtig zijn en een boodschap bevatten. Dus probeer je je bericht goed te relateren aan de boodschap die je wilt overbrengen, en het nieuwswaardig te laten zijn.

In deze workshop leer je een mediabericht te schrijven dat de aandacht van de journalist trekt. 

Een mediabericht is een nieuwsbericht dat informatie verschaft over je werk als politicus. Het laat zien waar je voor staat en wat je doet om dat voor elkaar te krijgen. Een goed bericht houdt de lezer bij de les en maakt hem (of de journalist) nieuwsgierig naar het vervolg. Ik ga ervan uit dat je een scherp doel voor ogen hebt en dat je ook al inzicht hebt in je eigen kernboodschap. 

De workshop

In de workshop zet je de kern van je boodschap neer. Je werkt vanuit je eigen politieke doel. Ik help je om vanuit de kern het bericht nieuwswaarde te geven.

Het handige werkblad met tips krijg je kado.

Voor Raadsleden, kandidaat-raadsleden, fractie-assistenten, -medewerkers, -vertegenwoordigers, commissieleden, burgerleden, burgerraadsleden. In de workshop is ruimte voor meerdere leden per fractie. De training staat open voor griffiers en hun medewerkers om hun raadsleden te kunnen adviseren.


Praktische informatie

Tijd: 1 uur

Datum: kijk in de agenda

Kosten: 50 euro alles inclusief

Locatie: via Teams

Aantal deelnemers: maximaal 10

Deelnemen